Koalicja Wsparcia

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Szkolenia Szkolenia ZNACZENIE KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ. JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM?
Email Drukuj PDF

KONSTRUKTYWNE SPOSOBY RADZENIA SOBIE ZE STRESEM


TERMIN:
luty/marzec 2012

PROWADZĄCY:
Beata Paszukow - psycholog, pedagog, trener grupowy

GRUPA:
rodzice uczniów – 10 osób

ILOŚĆ GODZIN:
4 godziny dydaktyczne

METODY:
Wykład + elementy warsztatów

PROGRAM:


KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA

I. Komunikacja interpersonalna i jej znaczenie.

1. Proces komunikacji (źródło, kodowanie, komunikat, kanał , dekodowanie , odbiorca, sprzężenie zwrotne).
2. Komunikacja werbalna i niewerbalna.
3. Typy zachowań uczestników procesu komunikacji (uległe, agresywne, asertywne).
4. Bariery skutecznej komunikacji.
- zachowanie nieasertywne
- trudności percepcyjne
- reakcje emocjonalne
- niewłaściwe sposoby zachowania się podczas sytuacji oceniania
• nadmierne skupianie się na błędach mało istotnych
• tłumaczenie się z podjętej decyzji
• trudność w pohamowaniu okazywania emocji
• postawa: uległa, agresywna
• zachowanie dziecka: roszczeniowe, agresywne, manipulujące, bierne, lękowe


II. Co pomaga w komunikacji?

• świadomość celu komunikacji
• dostosowanie komunikatów do możliwości i typu rozmówcy
• komunikaty typu Ja
• aktywne słuchanie - parafraza, odzwierciedlanie
• zgodność komunikatów werbalnych i niewerbalnych
• właściwa odległość
• intonacja
• konstruktywna krytyka
• postawa asertywna

III. Jak rozmawiać z dzieckiem ?

• Świat według rodzica
• świat widziany oczami dziecka
• postawy rodzicielskie – od czego zależą?
• oczekiwania rodziców a możliwości i pragnienia dziecka


Podsumowanie
* Zajęcia mogą być realizowane jeśli zgłosi się min. 5 osób. Grupa może liczyć maksymalnie 15 osób. W przypadku większej liczby chętnych do uczestnictwa rodziców, przewidziane są kolejne edycje zajęć.
Zgłoszenia proszę kierować na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


Opracowała: Beata Paszukow – psycholog szkolny

 

Ankieta

Naszą witrynę przegląda teraz 19 gości